Thursday, 28 April 2011

~"begini agaknya proses kelahiran akid"~

video

semasa doc suruh mama pilih tarikh untuk mama dibedah.. tak terlintas di fikiran ini untuk memikirkan kesakitan yg bakal mama tanggung nnt... yg ada cuma berserah kepada NYA yang maha esa, semoga anak yg bakal lahir nnt diluar dari ape yg dijangkakan oleh doc....bermacam2 perasaan yang mama rasa tentang akid..tentang wajah akid yg doc khabarkan tiada rupa...tentang ketumbuhan diatas kepala akid...tentang hidup mati akid setelah akid keluar dr perut mama nnt...dan mcm2 lg perasaan tentang akid..bukan mama nk bongkak @ sombong tp inilah kenyataan, apabila tiada sikit pun perasaan takut bertahta dihati ini...ape yg mama tahu mama tak kisahlah ape akan jd... yg penting anak yg mama kandung ini selamat, sekalipun nyawa  ini perlu dipertaruhkan...sekarang bila mama tonton video tentang kelahiran secara caeseran...hati mama berkata, mungkin begini agaknya proses kelahiran akid kedunia ini...terasa kulit ini dihiris2...perut ini dikorek2 bg mencuci lebihan darah yg tinggal....kalaulah doc tk suntik ubat vius rasanya mahu mama pengsan....tapi itulah kelebihan doc apabila berjaya mengeluarkan akid walaupun ketumbuhan atas kepala akid besar dn dipenuhi air.....buat doc2 yang terlibat dalam proses kelahiran akid...terima kasih buat anda semua yg telah berusaha sedaya mungkin buat yg terbaik...walaupun kadang2 mama strees dengan setiap butir kata yg lahir dari diagnosis kalian...tapi mama tahu ini semua adalah satu tugas berat yg terpaksa kalian pikul sepanjang kalian bergelar seorang doctor...dan sekarang kalian tengoklah wajah dan aksi comel bayi yg kalian jangkakan hayatnya..sehingga kini.. bayi ni terus bernafas dengan izin dari ilahi....







Monday, 25 April 2011

~banyak minum soya ker?

tuan akid sekarang ni sarat kena selsema...malam2 tak boleh tido...ditambah dengan batuk yg berpanjangan..kesian anak mama..alhamdulillah takde demam..kalau tk bertambah meragamlah...semalam bwk g klinik..ada satu mlm tu kulit akid kena merah2 habis satu badan merah2..mata bengkak..risau mama nk terus bwk g klinik babah ckap akid ni kulit sensitif jap lg elokla tu...akid dh pndai menggaru2 ape lagi habis mata di garunya...puas mama halang lepas jgk tangan dia sampi ke mata...kalau cuaca panas mulalah badan merah2...celah2 peha n tangan yang gebu tu berairlah..dah mcm2 krim pakar kulit bg tk berkesan jgk...nk tgk berkesan bila cuaca sejuk...psng econ comform kulit kering....babah ckp tkkn sayang babah ni nk duk cameron alamtnya rindulah wan ngn atok akid...dah la jauh...tk kot babah... akid mntk psng econ kat rumah ni....haaa nnt babah kita bajet dulu yer....tak th la kenapa kulit ank mama ni sensitif sangat...mybe ms mama pregnantkan akid mama suka sangat minum air soya...sebab tu ker?tk thla..mama pun tk pasti knp?kulit mama n babah rasanya tk mcm tu....takpelah akid..ape2 pun insyaallah ada ubatnya nnt...mama n babah akan usahakan yer...
habis satu badan merah..siap tumbuh bintik2...

nnt mama sapu krim eh...

Dah lama rasanya tak entry dlam blog ni...sibuk kebelakangan ni...hari jumaat lepas semalaman mama tinggalkan kedai..berkampung mama kat dapur gara2 ingin menyiapkan sebijik kek khas buat babah,sempena hari lahir babah yg ke=31 thun..dah masuk angka 3 dah babah akid..mama nk hasil kerja mama ni adalah yang terbaik.. so kena berkerja kerasla....walaupun tak semahal mana tapi ia sungguh bermakna buat mama dan mama harap ianya menjadi satu memori indah buat diari hidup babah....mama tk sempat nak bg present kat babah cuma sebijik kek aje..tapi hasil tangan mama sendiri tau...itu yg penting...heppy besday to babah...semoga ALLAH pinjam kan babah buat kami selamanya...semoga babah kuat dalam hidup ini..semoga babah menjadi pelindung buat kami..semoga babah dipermudahkan dalam segala hal..semoga babah tabah hadapi dugaan hidup ALLAH ini..semoga babah menjadi ketua keluarga yg diredhai..dan akhir sekali semoga keluarga kita hidup bahagia sehingga akhir hayat kami.....mama jemput wan..atok..makteh.ngn paksu sekali untuk sama2 memeriahkan majlis ni....paksu akid titipkan doa buat babah..kami mengaminkan...to all yg tk sempat nk jemput tu i'm sorry..ala kadar je sambutan ni..just suke2 jer......mklong ngn paklong akid ada bg present pada mama ngn babah..walaupun besday mama dah lepas dpat hadiah jgk..thanks klong..along n afiq...mkteh.mktam n mklang pun ada bg present pd babah...thanks to you all...sok2 bg lagi eh....to mkteh..pksu wan n atok taman.. terima kasih kerana sudi dtg memeriahkan majlis...to makwan thanks coz beri tunjuk ajar untuk menyiapkan sebijik kek...penat jgklah walaupun majlis kcik jer...tapi tk pe..berbaloi2...mama dapat pujian sebab kek sedap..kembang sekejap..hihihihi.banyak jgk dugaan nk menyiapkan nya....tp tkpe pengalaman memberi seribu pengajaran....babah lah org yg sentiasa support mama..."jadi kek tu mama jgn risaulah"walaupun dah banyak kali keluar masuk..keluar masuk oven...akhirnya jadi jugak...buat tuan akid..sok mama tuan akan buat kek yg lebih special lg eh..tuan tunggu jer tau..tiba tarikh dan waktunya nnt insyaallah mama akan siapkan..doakan yer kawan2 semoga mama akid ni berjaya nnt...
nilah hasil kerja tangan mama..cantik tk?tuk akid nnt mama buat lg special eh...

sempat posing sebelum wan ngn atok dtg....

sedikit hidangan...


akid marah..nape babah je ade kek..akid pun nk jugakkkkkk
kkkkk...meh potong sekali ngn babah eh....
sedap jgk kek ni kan..tggl separuh jer....
nilah preesent dari mereka2 yg kami sayang...
thanks mklong ngn abg afiq....

Wednesday, 20 April 2011

~tenanglah wahai jiwa~

minggu lepas pergi rumah kaklong babah di mantin...gerak dalam kul 12 tghri...sampi sana makan tengahari ramai2...wan akid masak lauk ayam kampung berselera sungguh kami makan..mama lagilah tk ingat2...ingat lagi masa pregnantkan akid mama suka bila wan masak ikan sungai..kalau bleh hari2 nk makan ikan sungai..orng n.9 masak biasalah berbisa...cukup ngn santan...cili api..perhhh syokjer makan...dah settle makan kami pun bersantailah diruang tamu....sambil2 duduk babah main2 ngn akid tiba2 hati tersentuh saat melihat abg zafran ngn abg ijat berebut2 kan permainan lori....tiba2 hati ni sayu jer....terdetik dihati mama kalau akid sprt mereka tentu akid joint sekali berebutkan permainan tu....timbul perasaan cemburu dihati mama....bilalah akid akan jadi spt mereka....babah perasan perubahan mama..babah lemparkan satu senyuman kekuatan buat mama...terasa deras jer air mata ni nak mengalir mama tahan sekuat hati ini supaya tak terlihat oleh sesiapa nnt...risau plak mereka......air matalah kekuatan baru buat mama...kadang2 org kata cengeng betul ckit2 nk nagis tapi mama yg tahu perasaan ni....perasaan menunggu perubahan dari akid....perasaan menunggu bila saatnya akid akan berjalan tanpa bantuan...perasaan menunggu bila akid akan dapat memegang barang sendiri....semua orang sekadar melihat...menasihat...bila hilang kami dipandangan hilang cerita pasal kami...tapi kami yang merasa...kami yang menjaga..kami tahu ape yang terjadi....kadang2 mama marah dengan perasaan sendiri yang tidak sabar dalam menunggu...yang tidak sabar dalam melihat akid tidak spt kanak2 lain...walhal mama sedia maklum perkembangan akid.....sepatutnya mama redha dan kuat dalam segala hal.....tapi kadang2 mama tewas dalam menempuh alam jiwa mama sendiri..kadang2 mama tewas dalam menjalani hidup mama dikelilingi orang2 yg mempunyai anak yg sempurna..mama tk menolak takdir ALLAH malah tak terniat hati ini tidak redha dengan kurniaannya...mama tak pasti apakah sebenarnya perasaan mama...bila dekat dengannya mama redha...tapi bila berjauhan darinya spt diri ini dikuasai nafsu syaitan....bila mama sendiri bersama akid tanpa babah mama lemah selemahnya....tak tahu dimana hilang semua kekuatan mama..dimana hilangnya semua kasih sayang yg ada dalam diri ini...cuma yang ada perasaan marah...cemburu dan mcm2 lg...ya ALLAH tetapkanlah iman ini kejalan mu yaALLAH redhakan setiap inci dugaan mu yaALLH..mama tahu terlalu payah untuk akid melakukan sesuatu nak...mama tahu akid telah cuba sedaya upaya untuk bergerak..terlalu payah rasanya melihat akid melakukan setip pergerakan...maafkan mama yer.. kerana terlalu mendesak akid..mama hanya seorang manusia biasa yang kadang2 tewas dalam melawan hati dan jiwa mama ni.....maafkan mama sayang......
kesian anak mama

maafkan mama sayang



maafkan mama babah....

Monday, 18 April 2011

~wahhh akid dah ensem mcm rosyam nor~

semalam sebelum babah pulang bekerja mama suruh babah gunting rambut akid..".dah macam pakai topi dah maklang tengok akid ni"...kata mklang akid..kurang asam mklang ni...yelah akid ikut rambut babah tebal...bila dah panjang tak potong serabailah.....lagi2 bila tak bubuh minyak sure lah anak mama ni tak ensem...babah mcm tulah jgk...bila rmbut tak letak minyak mcm orng baru bngun tido.......en akid ni plak pantang org pegang kepala dia mengamukla...tak duduk diam dia..kejap geleng sana...kejap geleng sini...susahla babah nak potong rambut akid....takpe mama tolong pengang akid...jap lagi anak mama ni ensem mcm rosyam nor lah..(mama minat rosyam nor)...babah cepat potong rambut akid ni..kang dah mengamuk susah...satu kg doh gelabah nnti...


sebelum rambut kena potong...

masih cool lagi...tunggu jap lagi eh...
  

wah  en akid dah mengamuk...puas mama pujuk..


cool balik setelah dipujuk..ala cayang2 mama ni..


haa ensem mcm rosyam nor tak akid sekarang...tergodalah mama lepas ni...


Thursday, 14 April 2011

~6 kad temujanji dan sebuah keluarga bahagia~

inilah hikmahnya bila mama tidak ditentukan oleh pemilik dunia ini untuk bekerja dengan seseorang majikan...baru mama tahu ALLAH nak mama sentiasa menjaga akid..beri tumpuan sepenuhnya pada akid...tak perlu bersusah payah minta cuti untuk membawa akid berjumpa pakar....setiap bulan 6 kad temujanji ini menanti akid....walaupun kadang2 terasa letih tapi mama perlu kuat untuk kepentingan akid....babah amanahkan mama untuk penuhi setiap temujanji bersama pakar...babah tidak berkesempatan melakukannya kerana komitmen kerja.....kecuali kalau penting babah akan minta cuti....walaupun kadang2 benda yg sama kami dengar takpe janji kami tahu akid sihat....kalaulah dulu mama kerja mungkin pening kepala mama memikirkan siapa yang boleh ganti tempat mama untuk bawa akid bertemu pakar...harapkan adik2 mama semuanya masih bersekolah..yelah mama anak permpuan yg sulung so.. tanggungjawab sebagai anak pun terpikul pada mama...adik beradik babah semua jauh2 dah sudah berkeluarga...bersyukur pada yang maha esa kerana memudahkan segala perjalan hidup kami walaupun dengan kehadiran akid kedunia ini...selepas akid lahir melihat dunia ALLAH ini mama rasa semua perkara yang mama lakukan terlalu mudah...segala benda yang mama buat menjadi.. mungkin ini hikmahnya kelahiran akid kedunia ini.....alhamdulillah rezeki kami murah dan ALLAH permudahkan segala2nya....dulu sebelum berumahtangga jiwa mama kosong tanpa apa2...selepas kenal babah mama rasa bahagia...tambah2 lagi ada akid disisi kami.. hidup kami sekarang lengkap dan terlalu indah..susah untuk digambarkan dengan kata2...walaupun tanggapan orng sekeliling terlalu negatif...tapi kami yang rasa bukan mereka...kami yang tahu kehidupan kami...mereka sekadar meneka tanpa bukti....sekarang mama teringin rasanya memberitahu seluruh dunia bahawa kami adalah sebuah keluarga yang terlalu bahagia...gembira... walaupun dengan anugerah anak sperti akid.....kebahagiaan ini akan kami perkuatkan lagi dengan kesabaran dan sifat bertolak ansur sesama sendiri sehingga akhir hayat kami...semoga ALLAH mendengar rintihan ini.dan permudahkan segala2 pada kami...amin

kad temujanji akid bersama pakar...


walaupun kadang2 mama terasa penat...melihat akid suka mcm ni semua kepenatan  hilang sekelip mata

seluruh dunia dengar sini...kami adalah sebuah keluarga yng bahagia..doakan kebahagiaan kami sehingga akhir hayat kami...

tiada kata yang mampu diucap....

dengan kehadiran kalian hidup ini terlalu indah....

senyuman dari bibirmu adalah penguat semangatku...

melihat kamu tertawa...terasa dunia sekali tertawa....

Wednesday, 13 April 2011

~en hubby yg dirindui~

sejak seminggu ni...mood mama kureng ckt....sian akid kadang2 mama tak beri sepenuh perhatian...rasa nak demam pun ada..badan sakit2...selsema plak...tk bleh dekat ngan akid ni..tkut berjangkit..tp mn bleh..sehari tak cium akid tk lengkap hidup ini rsnya..kalau bleh setiap saat hidung ni nk bau akid jer..wangi.....tup2 pg tadi bangun ada merah plak...lmpu merah la skarg ni...tu yg rasa lain mcm jer..patutler....mood pun turun naik jer ni...jgn silap ckit habis ler....sorry yer tuan kecik ...mama tuan sekarang ni tengah mengawal perasaan pada tahap bahaya...harap tuan kecik faham eh.....dah la lampu merah...en hubby pulak tak balik seminggu lebih dah...orang cakap rindu tahap gaban dah ni (mama pun tk th ape tu gaban hihihi)....biasa time2 mcm ni manjala sangat2...tak th la kenapa?tubuh ni sendiri yg nak manja2 ni...nak jer en hubby sentiasa dekat..tk bleh berenggang rasanya...lain orang lain ragam...tuan kecik plak..time mama lampu merah dia pun nak manja ngan mama..tido tu nak tido atas badan mama...nk kena peluk baru nk tido...selalu tak mcm ni pun...tido sendiri jer.....atid,atid,atid(panggilan manja akid....balang diala yg bg).....mcm2 perangai anak mama ni..yelah org nak membesar....en hubby patut balik jumaat ni..tapi terpaksa balik sabtu pagi coz nama dah tersenarai game bola....geram jgk...mama ngan atid tak sabar tggu babah balik..babah plak nak main bola....takpelah bagi peluang kat babah...sekali jer..lepas ni kena bawak mama ngan tuan kecik ni plak....jeles kitaorang..asyik kena tinggal jer bila babah main bola...atid pun nak join sekaki jgk...tapi bagi support jer lah...insyaallah diizinkan tuhan nnt dapat lah akid jd geng babah eh....mcm manelah keletah akid bila bermain bola nanti....bilakah saat indah itu akan tiba?

en hubby yg dirindui...

tuan kecik yg buat perangai manja...

nak tido atas badan mama...

rindu ....balik cepat tau babah...

Tuesday, 12 April 2011

~satu perubahan yang dinanti~


Semalam mama perasaan satu benda baru tentang akid...mula2 mama hairan kenapa akid selalu pegang kepala..gatal ke kepala anak mama ni..rupa2nya akid dah pandai memegang kepala...gembira nya hati ni tak terkata rasanya...anak yg di katakan hidup tak lame..tak tahu mcmner perkembangan nya nnt...tiba2 menunjukkan sedikit demi sedikit perubahan..walaupun hanya perkara kecil tapi sungguh bermakna buat diri kami.....terutama mama dan babah..bersyukur padamu YAALLAH kerana meningkatkan lagi kesabaran ini untuk terus menanti perubahan baru dari akid...bila mama tanya "mana gg akid..dengan selamba akid tunjuk gg"bila mama tanya" mana kepala akid..perlahan2 akid angkat tangan dan tunjuk kepala"...kadang2 akid keliru jgk bila mama suruh tunjuk gg akid tunjuk kepala...takpe mama faham akid...janji akid berubah walaupun cuma sedikit...bila mama pnggil family mama...mereka sukanya..riuh satu rumah..apalagi mama call babah...babah kata "alhamdulillah..pandainya anak babah...rindunya babah pada mama ngan akid"..tunggu babah balik sabtu ni..".kami pun rindu babah jgk.".yelah seminggu lebih babah tk balik...ini semua gara2 kerjalah...bila ank spt akid melakukan  sesuatu yg baru  memberi kami satu perasaan bangga...tak kisahlah apa org nak kata" alah sikit jer tu"..yang sedikit  itulah harapan besar pada kami..yang sedikit itulah kekuatan baru pada kami...dan yang sedikit itulah menunjukkan kekuasaan ALLAH pada kami...walaupun sikit...tapi amat bermakna buat kami...terima kasih YA ALLAH untuk semua ni...terima kasih pada semua yang banyak membantu akid...tanpa dorongan dari kalian tak mungkin akid secepat ini..tanpa kasih syang dari kalian tak mungkin akid sekuat ini.....




mana kelapa akid?pandai..

mana gg akid?pandai...


malas nak angkat tangan....nganga jer...

Saturday, 9 April 2011

~bilakah aku akan jd seperti orang lain~

mama...akid tahu hati mama sering kali barkata2"bilalah akid dapat berjalan"...akid pun teringin berjalan dan berlari seperti mereka mama..bermain seperti mereka...akid pun tak mahu menyusahkan babah setiap kali kita keluar bersama2..babah terpaksa bersusah payah mendukung akid yang semakin membesar ni..akid tahu mama tak terdaya mendukung akid tapi demi akid mama kuatkan daya mama..kadang2 akid nampak mama letih..akid minta maaf mama..akid tak pinta untuk lahir sebegini....akid tak pinta untuk jadi anak yang seistimewa begini..tapi akid bersyukur ALLAH lahirkan akid dalam keluarga yang begitu menyayangi akid...aku punyai mama yang banyak berkorban demi akid..akid dikurniakan babah yg sabr dalam menjalani hidup dengan kehadiran anak spt akid...terima kasih buat you all...kadang2 jiwa akid memberontak ingin bangun dan berjalan..tapi tak berdaya mama...akid cemburu bila tengok sepupu2 akid bergerak kesana kemari...bermain2 bersama keluarga mereka..tp akid tak berdaya untuk melakukannya... akid tk berdaya menghiburkan kalian..maafkan akid yer......setiap kali kita keluar bersama2 akid takut kalau2 mama ngn babah malu mmpunyai anak spt akid..tp akid salah..malah mama dan babah bangga mempunyai anak spt akid.. mama dan babah terlalu mengambil berat tentang diri akid......kasih sayang yg cukup sempurna dari kalian membuatkan diri ini begitu berharga dimata dunia...pandangan sinis dari org sekeliling membuatkan akid marah dengan diri akid..tp melihat mama dan babah kuat akid tak peduli apa kata mereka....kdang2 terfikir jgk bolehkah akid dpat kasih sayang spt ini kalau akid lahir dlam keluarga  yg lain...bila lihat mama dan babah terlalu teliti dalam setiap inci tubuh akid ini, akid merasa terlalu bertuah mama..seringkali akid lihat air mata mama mengalir mengenangkan nasib akid..akid tahu mama risau kan akid, kerana mama fikir siapa akan jg akid andai mama tiada nnt...jgn risau yer mama akid ada keluarga yg terlalu syg pada akid..kadang2 akid bangga melihat babah dan mama yg terlalu kuat menghadapi hidup ini...dikurniakan anak spt akid...walaupun kadang2 akid lihat mama stress diuji tapi babahlah pemberi semangat baru pada mama..terima kasih babah..akid tk mampu untk berbuat demikian..mama terlalu teliti dlm memenuhi setiap temujanji akid bersama pakar..mama takut terlepas perkara penting tentang akid..terima kasih mama atas semua ini..setiap kali ciuman dr babah dan mama hinggap dipipi ini..setiap kali itulah satu semangat baru buat diri akid..akid taknak menyusahkan mama dan babah..bila lah akid dapat berjalan spt kanak2 lain yg sentiasa membuatkan ibu bapa mereka ketawa...salah akid ker diahirkan sebegini?babah pula tak pernah mengeluh berulang alik dari  tempat kerja ke kg semuanya demi akid.. tidak jemu mencurah kan kasih sayang buat akid..akid bahagia dengan adanya kalian disisi akid......mama...kelahiran akid kedunia ini kadang2 akid rasa sperti mengundang satu perasaan yg dalam buat mama dan babah..setiap kali melihat kalian tersenyum dengan perubahan akid..akid gembira dan akan terus berusaha untuk diri akid mama...teringin akid membuka tangan ini setiap kali mama menghulurkan tangan..tapi akid tak tahu mcm mn nk melakukannya mama..teringin tangan ini  memengang botol susu tanpa menyusahkan mama setiap kali tekak ini perlukan air tapi akid tak berdaya mama.kemana hilangnya kekuatan akid akid pun tak pasti....akid tak th bagaimana nak duduk tanpa perlu bantuan dr sesiapa mama....sampi bilakah keadaan ini akan berterusan mama...setiap kali melihat air mata mama mengalir dihadapanNYA sayu hati akid mama...akid th mama fobia untuk mengandung sekali lg kan...akid th mama tkut andai kelahiran kedua nnt bermasaalah spt akid..itu semua ketentuan ALLAH mama...inyaallah ALLAH itu maha tahu..akid teringin mempunyai adik untuk akid bermain2...akid tahu adik itu nanti yg akan menjadi peneman akid dikala akid susah dan senang mama..adik itu nantilah yg akan membantu akid mama...kadang kala bila berjauhan dari babah mama terasa rindu yg amat sangat..dengan akidla tempat mama mengadu....kesian mama disebabkan akid mama terpaksa berjauhan dari babah...takpe mama insyaallah satu hari nanti semua kesulitan ini akan berakhir...kita akan hidup dalam sebuah keluarga yg bahagia..sesungguh ALLAH itu tidak pernah sekalipun menghapakan umatnya..semua itu perlukan satu kesabaran yg tinggi..kita doakan sama2 yer mama..


terima kasih buat semua
akid sayang mama...

akid sayang babah...

Wednesday, 6 April 2011

~selagi kita bergelar hambaNYA~

hidup ini penuh dengan dugaan..selagi kita bernyawa selagi itulah kita tak lepas dari dugaan.sabarlah sebanyak yang mungkin kerana kemungkinan yang datang tiada kepastian....kesabaran satu penyiksaan..jika diaamati.jika diberi, ia terlalu indah buat mereka yg berjaya melaluinya..kadang2 kita lupa pada janji kita..kita lupa pada tanggungjawab kita..bila kita senang kita gembira tidak mengingatiNYA..bila kita berduka kita bersedih dihadapaNYA..manusia tidak lepas dari perasaan takut..sedih...gembira..beringatlah sebelum kegembiraan ini hilang..beringatlah sebelum kedukaan itu datang.....redhalah setiap dugaan yang diberi walaupun kadang2 susah untuk diluah..biar pun pahit telan lah ia sehingga kepahitan itu bertukar menjadi sesuatu yang manis...kalau manis simpanlah kemas2 dalam diri ini sebelum ia mulai bertukar menjadi yg terlalu pahit...dugaan demi dugaan telah ditetapkan olehNYA sampi akhir hujung nyawa ini...selagi hidup teruskan usaha untuk menjadi khalifah yg beriman dan beramal dimuka bumi ALLAH... sebelum nyawa ini dicabut satu hari nnt...beringatlah sebelum datangnya hari itu....pengalaman memberi satu pengajaran buat pedoman diri ini...kuatkan diri..tabahkan hati untuk segalanya..dari pengalaman datangnya kekuatan..dari pengalaman wujudnya satu perasaan yang terlalu dalam buat diri kita.....sabarlah kerana kesabaran itu terlalu indah.

Sunday, 3 April 2011

~walaupun hanya sepotong kek~

hari jumaat lepas adalah hari yang paling indah buat mama kerana dapat bersama2 akid dan babah meraikan besday mama..terima kasih buat u all....walaupun hanya sepotong kek tapi mama bahagia menyambutnya bersama akid dan babah..sian babah sampi kena marah dengan bos gara2 tak nak ot..ini semua sempena besday mama..babah kata keluarga yang utama.. duit boleh dicari tapi kasih sayang antara kita takde dimana2..terharu seketika mama dengan pengorbanan babah...babah bawak mama ngn akid pergi jalan2..ckap je nk pergi mn babah akan bawa...wahhhh ape lagi mama ambil kesempatan lah..time to shopping...banyak jgk mama shopping untuk mama ngan akid...thanks babah..cayang babah sangat2...ummmmmaaaah...dah penat shopping kami singgah makan di santai restoran..sedap jgk makan kat situ...masa tu mama tengah lapar tahap kritikal.. apalagi oder baik punyer makanan..ikan siakap 3 rasa msak stim 2 org mkn..khailan goreng ikan masin....tom yam campur special punyer..ayam goreng kunyit...air asam boy..air tembikai..anddddd abc special satu....sebelum makan babah ada doa ckit sempena besday mama..terharu mama dengar..amin....time to makan...nasib baik mood akid baik masa tu..yelah..mama tengah shopping akid  syok jer tido..dah tido ok lah..lagipun takpe mama... akid bg peluang kat mama harini eh...thanks q dear...tgk jam dah petang..babah sambung... time tu pulang..hihihi...tgklah aksi2 manje dari kami dan sedikit barang yg kami shopping.....

semoga kami bahagia selamanya..


kasih seorang bapa

cinta seorang mama



doa dititip buat seorang isteri tersayang...

kami tengah syok makan akid syok jer tido..

walaupun hanya sepotong kek...

ditambah semangkuk ABC..


dan sepinggan siakap masam manis


satu kejutan dari babah..jeng2 jeng....maseh babah....