Monday, 28 November 2011

~selamat pengantin baru makteh~

tanggal 25-11-2011 hari tu makteh akid dah bertukar status menjadi seorang isteri yang sah buat pakteh firdaus.....alhamdulillah semua berjalan lancar..dengan sekali lafaz sahaja sah lah pernikahan mereka...penat memang penat....tapi kepenatan kami terubat dengan kehadiran sanak saudara..riuh rendah berkumpul beramai-ramai ni....dan satu perkara yang paling buat mama bersyukur kehadrat ilahi pabila buah hati mama siapa lagi kalau bukan akid..tak meragam langsung...pandai bwk diri...terima kasih yer sayang sbb beri mama kesempatan menolong apa yang patut....klau tak berkepitlah mama ngn akid...akid selama ni tak mau kat orang lain..kalau orang lain cium menangis lah gamaknya...tp masa kenduri berlangsung akid ok..pagi2 lagi mama dh siapkan akid..bagi makan..mama dudukkan atas stoler sambil akid tgk tv...bila mama dah selesai semua kerja mama jengah akid sekejap...tgk2 akid dah tido..senangnya anak mama...mama tahu akid budak baik...semua yang datang kata baiknya budak ni..tk kisah pun..mama dia sibuk kat dapur dia rileks jer tgk tv...sekali lg alhamdulillah mama ucapkan..ngn paklong..paklang..pakngah pun akid dh pandai bergurau..siap gelak terkekeh-kekeh lagi...paklang cakap ngn mama dia seronok tgk akid sekarang...bila akid dh pandai bergurau2 ni....ape2 pun SELAMAT PENGANTIN BARU BUAT MAKTEH....lepas ni masa makteh tak banyaklah untuk akid....mkteh pun msti nnt dapat bby baru....
cantik tak makteh ngn pakteh..

senyum sokmo
sempat lagi berposing....

kami..cun tk?

maklong n maklang yang menanti hari menuggu orang baru,,,


atok ngn wan...

adik beradik babah....

gotong royong..sambil mandi-manda...

buat kate pakteh...mama akid suke sangat ni dapat adik ipar baru..hehhe

keluarga kami...

paksu bajet ensem....

Monday, 21 November 2011

~selamat ulangtahun yang ke-3 buat kami~

Dah 3 tahun usia perkahwinan kami..banyak asam garam kehidupan yang kami tempuh bersama...seawal perkahwinan hingga ke hari ini......dugaan demi dugaan yang ALLAH ciptakan buat kami sekeluarga...tapi alhamdulillah kami berjaya atasinya sedikit demi sedikit....dengan hati yang redha dan ikhlas....keluarga kami bertambah ceria...ditambah dengan kehadiran putera kesayangan kami...diduga lagi dengan kehadiran nya yang terlalu istimewa...kami yakin inilah ketentuan ilahi..tiada yang lebih tahu selainnya yang maha esa...lumrah kehidupan didunia ini ada tenang ada pasangnya..bila tiba pasangnya..salah seorang harus bertolak ansur...tiada yang lebih indah selain mengalah dan bersabar..itulah prinsip kehidupan yang kami amalkan dalam kehidupan ini...lagi2 dengan kehadiran putera hati kami...kami lebih bersifat tenang..sabar dan think positif dalam segala hal...itulah yang dikata setiap apa yang berlaku ada hikmanya...dan inilah hikmahnya bila kami dapat rasa.. sifat2 buruk kami selama ini seakan hilang meninggalkan kami...ape pun yang berlaku dalam hidup ini kami harus tempuhnya....buat en hubby terima kasih yang tiada penghujungnya kerana diciptakan hadir dalam kehidupan kami...menjadi yang terbaik buat kami...menjadi si ayah dan suami bukan sesuatu yang mudah tapi terlalu indah jika dapat dilaksanakn dengan hati yang ikhlas..tanggungjawab yang terpaksa digalas terlalu berat...dan pabila setiap saat tanpa en hubby terasa kosong jiwa ini...semoga keluarga kita akan bertambah kuat..sabar..dan ceria..insyaallah



Wednesday, 16 November 2011

~buat babah akid~

babah...dulu mama selalu merungut bila tidor sebelah babah...babah selalu berdengkur...lagi2 bila time babah penat...tapi akid ok jer...tk jd masalah pun buat akid..lena jer akid tido...sebab akid th akid jarang dpt tido ngn babah..yelah babah kan keje shif balik pun kadang2 jer....kadang2 bila babah berdengkur tu mama pegang tangan babah..babah diam kejap...pastu sambung dengkur balik...hari berganti hari..bulan berganti bulan dh 2 tahun lebih dah mama ngn akid tido bertemankan babah dan dengkurannya...mama kata mama dah lali dah...tp mama risau akid tk dpt tido jer...akid ok jer mama...akid tak kisah mcm mn sekali keadaan tidor mama ngn babah janji kalian ada dengan akid lena lah tido akid......tapi selepas menonton sebuah video ni...mama tiba2 menitiskan air mata...tiba2 sayu hati mama...mama nampak" ketidaksempurnaan" babah jer...tapi mama lupa tentang banyaknya pengorbanan babah...apa yang kita tak suka itulah satu hari nnt menjadi satu kenangan buat kita....lepas ni mama tak nk marah2 babah lagi..tak kisah lah babah nak berdengkur pun...yang penting babah adalah yang terbaik....kadang2 bila babah tak balik tu mama ridu plak ngn dengkurannya...
video

Tuesday, 8 November 2011

~usaha tanpa henti~

demi akid ape pun kami sanggup lakukan..demi akid tak kisah berapa pun kami berhabis janji yang terbaik untuk akid.....masuk ni dah 3 jenis stroler yang kami beli untuk keselesaan akid....selepas perkhabaran tentang tulang belakang akid yang sedikit membengkok...mama tak henti2 usahakan stroler yang terbaik untuk akid...memohon pada JKM pun mama dah laksanakn..cepat dan lambat jer masa yang perlu mama tunggu...tapi buat sementara ni inilah yang terbaik kami jumpa...kami beli lagi stroler baru...mungkin tak sebaik...semahal..dan sehebat mana...tapi nampak mcm selesa dan dapat control akid dari kedudukan akid senget...
ni mula2 akid lahir..tk boleh pandang akid..kami tak selesa....lagipun bahagian belakang keras...

yang ni kami boleh pandang akid...yang ni boleh ejas...tapi bila akid dh besar sikit kaki panjang dah akid tak selesa..lagi pun bila dudukkan akid senget...bahagian belakang keras...

baru beli semalam..buat masa sekarang ni yang terbaik mama rasa..lagi pun bahagian belakang yang boleh ikut bentuk belakang akid...jadi akid tak dpat nk senget2 lagi...memang bentuk betul2 ngam dengan badan akid...