Thursday 12 July 2012

bila nenek sakit.....

tak tahu mcm mn nak mula...tp ape yg pasti saya tak sangka saya sekuat ini menempuh sume dugaan selama 2 minggu ini...terkadang rasa nk nagis....pening memikirkan jln penyelesaiannya...saban hari doa tak pernah henti saya pohon padanya moga diberi saya kekuatan....2 minggu lepas.... perancangan saya nak siapkan tempahan raya terpaksa ditangguhkan....dah buat kira2 dah kalau akid tk sekolah saya boleh siapkan beberapa psg dlm 1 hari..kita merancang tapi perancangan ALLAH sape yg tahu...tibe2 nenek belah mak sakit....masuk wad di hospital kuala pilah....tak sedar..tak kenal sape2 langsung...mak yg selama ni banyak bantu saya terpaksa menjaga nenek yg sakit....ya allah terasa nak terduduk saya memikirkan mcm mn nk bwk akid g kedai ...ms tu terbayang2 dlm kepala saya kalau akid pandai jln tentu senang saya nk uruskan segala mcm masalah...tp saya tahu ALLAH tahu saya mampu...saya terpaksa tutup kedai selama seminggu kerana pada bahu inilah mak meminta pertolongan...mkn minum mak saya yg hantar..ape2 jer yg nenek nk mkn akan cube saya penuhi....adik berdik mk yg lain balik tp saya faham mereka bekerjaya....syukur mk tak kerja...dptlah mak jg nenek.sakit....sedih saya lihat nenek saya yg dulu sihat tibe2 sakit tk kenal sape2..saya nangis saya mohon sempuhkan nenek saya...berkat kesabaran mak...berkat doa kami alhamdulillah nenek dah beransur sihat..dah kenal org...syukur ya allah...dan hari ni baru dpt saya buke semula kedai ni..dan siapkan tempahan raya insyaallah....perancangan nk ke vietnam beli stok raya terpaksa ditangguhkan..terasa lapang dada hari ni..tarasa tenang minda hari ni...semoga setiap ape yg berlaku ada hikmahnya....

2 comments:

  1. Ya Allah! Jika ada di kalangan kami org yg sedang sakit, berikanlah kesembuhan kpd mereka,

    Jika ada di kalangan kami org yg susah, bantukanlah segala urusan mereka,

    Jika ada di kalangan kami org yg bersedih hati, maka berikanlah ketenangan & jln keluar bg permasalahan mereka,

    Jika ada di kalangan kami org yg sgt berhajat dgn keperluannya, sampaikanlah hajat & cukupkanlah keperluannya. AMIN

    ReplyDelete
  2. Salam..

    Banyakkan berzikir...Jangan rasa down macam tu..memang kadang2 stress tu datang mengganggu..Insyaallah saya doakan awak kuat dan tabah menghadapinya..Insyaallah..amin

    ReplyDelete