Thursday, 30 June 2011

~akid.. babah....yang tak dapat dipisahkan lagi~

perkataan pertama dari mulut akid...abbbaaah..
.hidung kemek mcm babah....
rambut tebal mcm babah.....
badan besar mcm babah...
semuanya mcm babah....
"kulit jer ikut mama putih...hihihi kembang mama.....
ape2 tentang akid sama mcm babah.....
kalau berjalan2 babah takde gamaknya tak berjalan lah kami....
mama mana larat nak dukung si budak bambam ni.....
sek pdk akid ada buat rombongan ke ict shah alam...kilang yakult...
sebab babah tak dapat cuti cancellah kami nak kesana....
kalau tido pun nk babah peluk...
bila mama peluk akid marah....
bila babah keje akid nak tido sorang jer....
kesimpulannya...akid banyak ikut babah...jeles mama tau...
akid memang terlalu manja ngn babah...
kalau babah lama tk balik akid still kenal babah walau dari jauh pun....
sehari tak call dan berckp ngan babah akid tak mau tido....(mama pun)
dari akid lahir hingga sekarang banyak masa babah ngn akid....
babah suka borak ngan akid....
bila babah tanya akid pasti jawab..
akid dah makan belum...akid kata daahh...
bila mama tanya akid dah minum belum akid senyum jer....
akid si.budak bijak....
tapi satu jer yang akid kadang2 tak ikut babah....
panas baran yang lebih banyak ikut mama....
nape tak ikut babah yang cool sentiasa..
tapi bila dah panas terbakar jgk....
takpelah..akid kan anak babah ngn mama jgk..
ikut sape pun tk kisah...
janji akid sihat....








Sunday, 26 June 2011

~Buat akid permata hati mama~

Tanpa akid hidup jadi sunyi...........
Tanpa akid mama seakan mati.......
Tanpa akid bagai malam tanpa bintang......

Tanpa akid mama akan tersesat....
Tanpa akid tiada lagi hasrat.....
Tanpa akid seakan jantung mama terhenti......

Akid yang terindah dalam hidup mama....
Dan tak akan pernah berubah untuk selamanya.....
Akid terlahir hanyalah untuk mama jadi pelindung diri akid......

Tanpa akid nafas mama terhenti....
Kerana akid mama ada disini.....
Tetap bersama mama selalu ada disamping mama....
                                           untuk selamanya........

Kasih yakinlah kepada diri mama....
Sayang dan cinta mama hanya untuk diri akid.....
Dan tak akan berubah untuk selamanya....
                    cinta mama pada akid...........





BIAR ROH BERPISAH DARI JASAD...DIRI DAN HATI MAMA INI DIABDIKAN HANYA UNTUKMU SAYANG......
SESAAT TANPA DIRI AKID SEPERTI KOSONG DIRI MAMA......

Wednesday, 15 June 2011

~apa yg perlu mama buat~

apa yg perlu mama buat?...bila org ckap perihal akid...org kata..
......akid ni comel....
......akid ni putih....
......akid ni hensem.....
TAPI SAYANG.....OKU......
.....kalau iman mama tak kuat mama dah tampa org tu dah...
.....kalau tahap kesabaran mama tk tinggi mama dah siatkan mulut org tu.....
.....kalaulah mama takde harga diri mama dah jerit kat depan org tu......
tapi mama bukan mcm tu...... iman mama masih ada.. sabar mama masih tinggi....
tolongla wahai org tu....tolonglah faham perasaan kami...tolonglah jaga sikit hati dan harapan kami..
kami tak minta untuk dibelai atau disimpati...kami tak minta duit untuk menanggung segala perbelanjaan kami...kami tak pernah sentuh sedikit pun tentang kehidupan org lain......
tapi mengapa mesti kami....mengapa kami...kami tk kacau hidup org lain hatta ambil tahu tentang mereka....
.....mengapa mereka harus jadi wartawan tak bertauliah buat kami...mengapa mereka harus jadi hakim menetukan hidup kami....
tak sedar kah mereka tentang semua ketentuan tuhan...tentang semua bahagian tuhan....tentang hidup dan mati ditangan tuhan...tentang rezeki dari tuhan...dan tentang segala urusan dunia dan akhirat yang yang tuhan ciptakan untuk kita.........minta maaflah pada siapa yg terasa...tapi ini sekadar satu luahan perasaan yg kalau tidak diluah akan bertambah kesakitannya.....

Monday, 13 June 2011

~mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi....~

dulu dihari perkahwinan mama...babah ada tujukan lagu ni jamal abdillah" kau kekasih awal dan akhir" buat mama...ingatkan babah saje suka2 jer nk karaoke..rupanya memang pantang kalau tk nyanyi...kalau kenduri kendara jer babahlah penyanyi tk berbayar....nasiblah dianugerah suara ala2 jamal abdillah..kalau tk comform ujan turun tk henti2...sekarang ni mama dah nampak dah si anak pulak mengikut jejak si babah ni...pening kepala mama..mana tknya masa kenduri rumah moyang akid ari tu akid syoklah nyanyi dalam bahasanya sendiri sampi kul 2.30 pg....ni lah namanya ANAK BABAH...mama mmg tk suka berkaraoke ni..malu pun yer jgk...almaklumlah suara ala2 cik ct wan kembang..bukan cik ct nurhaliza....

tangan tak boleh tahan..=)


nyanyi lagu ape tu akid...

muka marah...

akid ikut jejak babah la ni

babah yang suka berkaraoke..mama bagi semangat jer...dihari bahagia
(kau kekasih awal dan akhir...amin..)

ape2 pun dari akid mama tahu akid nak tunjukkan yang akid pun bolehkan sayang...mama tak kisah janji akid sihat dan sentiasa sihat....insyaallah mama yakin satu hari nanti akid akan menjadi yang terbaik buat mama dan babah....



 
Kekasih Awal Dan Akhir


Malam menanti siang
Siang menanti malam
Bagai berkurun lamanya
Masa memisahkan kita
Hingga terlupa
Pada paras lupa

Malam mencari mimpi
Siang mencari erti
Tersingkap seribu makna
Terucap seribu kata
Terlepaslah... rahsia

( korus )
Sekian lama terpisah
Akhirnya bertemu
Mengenang dosa
Mengenang rindu
Dan ternyatalah
Cintaku yang satu...
oh oh...

Kau kekasih awal dan akhir
Kau kekasih zahir dan batin
Setelah ku sedari
Cintamu yang abadi

Takku harap takku peduli
Walau bulan jatuh kebumi
Dan hadir bidadari
Tak kumimpikan lagi

Kerana kau lebih mengerti

( ulang korus hingga akhir)

Kerana kau lebih mengerti

Tuesday, 7 June 2011

~rayyan akid yang semakin membesar~

Lagi  4 bulan anak mama ini akan mencecah ke angka 2 tahun..rasa sekejap jer masa berlalu..bila teringat detik2  cemas dalam hidup akid dulu tak percaya akid akan membesar dengan keadaan yang begitu baik sekarang...buat mama teruja sangat...akid mama yang ditafsirkan tiada harapan untuk hidup hari ini begitu kuat melalui fasa2 kehidupan untuk terus melawan kesakitan yang mama sendiri tidak rasa...kalau boleh dipindahkan apa yang akid rasa sekarang mama sanggup sayang....hari2 yang berlalu mama rasa kuat dengan menyempurnakan segala rutin harian buat akid..walaupun terlalu padat tapi mama ikhlas dan gembira melakukannya demi melihat akid berjalan satu hari nnt...kadang2 mama kesian untuk kejutkan akid..pagi2 lagi anak mama terpaksa bangun untuk ke sek (PDK)....sepatutnya bayi seusia mu sedang enak diulit mimpi...tp demi kebaikan akid mama gagahkan perasaan mama....seawal jam 8 pg sampailah akid ke sek yng terletak di bandar baru serting tidak jauh dari kediaman mama....disana akid akan dijaga oleh en wani  selaku cikgu bg akid....mama menaruh seluruh kepercayaan dan harapan buat beliau untuk menggantikan mama sehingga jam 12 thgri...mama yakin jika hati ini ikhlas dan redha semuanya akan berjalan lancar...alhamdulillah selepas beberapa hari ke sana mama lihat ada perkembangan positif dari diri akid..akid sekarang dah banyak berceloteh dalam bahasa sendiri...kadang2 mama praktis kan dirumah apa yang diajar disekolah...mama ada jg dengar seorang ibu terpaksa mengikat kedua belah tangan anaknya untuk membolehkan anaknya memegang botol tanpa bantuan orang lain..mama cuba buat pada akid...risau jgk mama kalau akid mengamuk tapi alhamdulillah mama berjaya melakukannya sehingga akid tertidur sendiri....akid sekarang dah pandai melonjak2 kan badan..ada satu hari tu mama tak perasaan perilaku baru dari akid..nasib akid tk jatuh...cemas jgk mama...banyak perkara baru yang mama nampak...antara lain akid dah pandai main2kan jari akid....ape2 pun jomlah joint video n pic ni.......

video

jari jemari yang comel...

caiyok caiyok

sian anak mama...takpe yer nak demi kebaikan akid jgk..

kadang2 terlepas jgk botol susu dari mulut..mama la tolong betulkan balik...

bila tgk lattop mcm org besar...apa yg ditgk tu sayang...

ala-ala seorang bos...