Monday, 28 May 2012

badan tak sihat....

hai lah badan jgn buat hal....tempahan baju banyak ni...rezeki alhamdulillah...moga2 kesihatan ni mengizinkan untuk siapkan tempahan nak raya ni...dah lah selesema..hidung siap sumbat2 lagi...batuk pun nk jgk..alhamdulillah bdn takdelah sakit2 sgt....masih boleh menjahit lagi...seminggu sebelum tu si bambam mama yang kena batuk selsema ni..tp alhamdulillah tak melarat...sekarang jangkit kat mama plak...hari ni sakit tekak plak....biasalah kan lumrah hidup ni...ada masa kita sihat..ada masa kita sakit..tp ape2 pun mama bersyukur dengan ape yg ALLAH bg kat mama...babah akid plak mlm tadi tk dpt balik kena ot...sian bbh cr duit lebih yelah skrg dh kena bayr duit rumah so kena usahala lebih skit...walaupun rindu tu kdng2 dah melimpah2 heheheheh tp tahan jelahkan....kata org kalau nk senang kena korban sikit...ok lah....nak sambung menjahit....doakan kesihatan mama bertambah baik yer.....

Wednesday, 23 May 2012

selamat tinggal IUCD......

setelah kata sepakat dibuat bersama en suami....setelah bersedia sepenuhnya...kami membuat keputusan untuk menyingkirkan alat cegah hamil  yang sudah berada didalam tubuh ini selama 2 thun lebih..dan pada tarikh 21-05-2012 keluarlah ia....cewahhh mcm suspen jerkan...tapi ape pun saya pasti inilah yang terbaik buat kami...buat akid dan buat seluruh keluarga kami...nak tahu kenapa?
1.....dah tentulah nak menambah zuriat lagi...rindu plak saat mengandung dulu..wat kate en suami ni comel tau sape yg pregnant ni.....
2....masa cara kerja dilakukan pada akid pakar tu siap ckp lg "puan maaf cakap lah yer akid ni boleh buat tapi....dia manja skit....lg pun dia sorang jerkan tkde adik so mnjernyer terlebih skit....
3......moga2 adik akid nnt akan jadi sahabat dunia dan akhirat..amin...
4......moga adik akid nnt jadi pesaing akid yg positif..amin....
itulah antaranya sebabnya...banyak lg sbenarnya tp panjang sgt nnt  doakan kami semoga impian ini menjadi nyata.....amin....

Monday, 14 May 2012

mungkin ini rezeki kami...

mcm tk prcaye pun yer...tapi ape2 pun ku ber syukur padamu YA ALLAH mungkin ada rahmat diatas ape yg berlaku sblm ni...setahun yang lepas permohonan kami untuk membuat pinjaman membeli rumah telah ditolak pihak bank..alasanya basic gaji abg tk cukup...banyak yg perlu dibayar tp hakikatnya kalau nk bayar rumah teres itu yg kami mampu.. rasanya insyaallah boleh...HAMPA itulah yang kami rasa saat itu..mana taknyer...adik beradik yg lain masing2 menyatakan kegembiraan untuk memasuki rumah baru mereka dan kami masih mcm ni...mcm2 usaha abg lakukan sampi satu tahap abg seakan jatuh terduduk dan pasrah...tapi hati ini tidak menidak kan rezeki dariNYA....kerna saya tahu rezeki itu akan ada buat kami...doa tk pernah putus spt mn doa buat permata hati kami....dlm fikiran kami kalau rumah teres pun jadilah jnji permohonan kami lulus...janji kami ada rumah sendiri.....ALLAH itu maha mendengar...ALLAH itu tahu ape yg kami rasa...pelbagai pendapat kami terima...pelbagai kata semangat buat kami...pelbagai jalan ditunjukkan pada kami....bermula episode kami berusaha supaya pihak bank percaya kami mampu bayar harga sebuah rumah...setahun berlalu...dalam keadaan yg masih tidak percaya dan sampi saat entry ini ditaip saya masih tidak percaya bahawa semalam pihak bank menyatakan permohonan kami telah diluluskan...dan ape yg saya masih tak percaya kami bukn membeli rumah teres tapi rumah semi-d...ALHAMDULILLAH...inilah ketentuan ALLAH buat kami...mungkin ini rezeki yang ALLAH telah tetapkan...cume sbg seorang hambanya kami perlu berusaha untuk membayar dan sentiasa bersyukur diatas rezeki ini...

Friday, 11 May 2012

berbaloi ke tidak?

masa babah beriya2 nak belikan samsung galaxy tab ni...hati mama rasa mcm tak berbaloi jer..yelah bukan murah tau...kalau duit tu simpan untuk theraphy akid kan bagus...tp ada rahsia yg tersembunyi yg babah tak cerita pada mama...bila mama dah tonton video ni pandangan mama tiba2 berubah...alhamdulillah tak rugi beli benda ni...untuk akid jgk rupanya....mmg untuk akid...korang rasa berbaloi tak?
video

Thursday, 10 May 2012

selesai sudah majlis pertunangan maklang....inilah hasilnya..

tara inilah hasil titik peluh mama selama sebulan bagi menjayan majlis yang tak berapa gemilang sangattlah....hihihihihi...hantaran...pelamin...deko bilik pengantin semua mama yang rancang...mama yang hasilkan...dibantu plak dengan pengomen2 yang hebat dan pemberi idea yg bernas babah akid...t.kasih semua...pada mak abah.. kaklong...maklang tanjung malim....pak2 sedara..mak2 sedara..adik beradik...sepupu sepapat terutama sepupu dari muar ida......kalau nk sebut tak habis satu muka ni....jadi jom enjoy ngn gmbr2 ni...tkdelah cntik mane yang penting bakal penganti puas hati....ape yang penting KERJASAMA...
cincin tanda hati kini sudah dimiliki...
inilah dia bakal paklang akid....insyaallah




bakal mak mentua

sirih junjung ciptaan maklong akid...
sponser dari maklong akid...

hasil tangan mama

sponser dari maklang tanjung malim

habis idea mama dah ni

hantaran paling simple...

sponser dari mak n abah...

cantik dah...nak tahu inilakh idea dari babah akid...
ni pun same gak


sponser dr tanjung malim..


hasil idea n tanagn mama





hasil tangan  mama n idea babah..