Thursday 14 July 2011

~mimpikan mainan tido...MOGA JADI KENYATAAN~

Dari saat akid hadir dalam perut mama sehingga 2 hari lepas...tidur malam mama tidak bersulamkan ape2 mimpi...pernah mama memohon padaNYA semoga tunjukkan kebenaran dalam mimpi mama...moga mama tahu anak yg mama kandung ni bagaimana kejadiaanya nnt...hari berganti hari bulan berganti bulan tidak ada apa2 tanda yang mama jumpa...yang mama tahu...bila mlm mama tido pagi dinihari mama jaga....mlm2 yang mama lalui tiada ape2...mungkin mama terlalu penat menangis...mungkin mama terlalu penat berfikir hingga penat tertido sampi ke pagi......tapi semalam ALLAH bagi mama mimpi yangterlalu indah buat pertama kali selepas 2 tahun mama tak mimpi ape2....mimpi yang mama rasa mama taknak terjaga dari tidor...mimpi yang buat hati ini bersyukur andai 1 hari nnt ia jadi kenyataan dalam diri ini..tapi mimpi kan mainan tidur...nak tahu mama mimpi ape?....mama mimpi akid boleh berjalan sayang...depan mama akid gagah berdiri sendiri...akid berjalan tanpa bantuan...tapi mama jer yang teruja sangat2..org sekeliling mama buat hal masing2....puas mama jerit..mama bagitahu semua org...tgklah anak mama dah pandai jalan..anak mama dah pandai berdiri..tp diorang semua tak dengar ape yang mama ckap....bila terjaga mama istigfar banyak2..mama mohon pada ALLAH..moga jadikan mimpi mama ini kenyataan satu hari nnt....mungkin org cakap itu semua mimpi..tp bg mama walaupun cuma mimpi mama yakin semua akan jadi kenyataan sayang....

4 comments:

  1. Thats the sweet moment kannn???...akak ramai jumpa ramai ibu2 istimewa...mereka juga didatangi mimpi yang sama...teruja kan...dalam hati ada taman...Allah tahu apa yg ada dalam hati kita...walaupun keinginan itu tak termakbul di alam nyata...tapi Allah berikan kita kebahagiaan itu di dalam mimpi...indah bukan...Teruslah berusaha dan berdoa...

    ReplyDelete
  2. biarkan aku bermimpi... jika itu yang menghiburkan hatiku.. insyaallah doa seorang ibu akan dimakbulkan allah.. cuma lambat atau lambat saja..

    ReplyDelete
  3. Terus terang airmata ini merembes tatkala mata meneliti tiap patah perkataan dalam entry ini.Dapat saya rasakan perasaan itu kerana saya juga pernah melaluinya dulu.Sabarlah ila..insyaallah kita usaha dan berdoa mana yang mampu.Tak mustahil kan kalau akid berjalan suatu hari nanti?Kun Fa Ya Kun.Dengan izin Allah, semuanya boleh terjadi.

    ReplyDelete
  4. InsyaAllah.. dengan usaha dan tawakal mimpi mama akid akan jadi kenyataan nnt.. Jgn putus asa dlm berusaha ye.. Jadikan mimpi tu sebagai suatu pendorong..

    ReplyDelete