Tuesday, 7 June 2011

~rayyan akid yang semakin membesar~

Lagi  4 bulan anak mama ini akan mencecah ke angka 2 tahun..rasa sekejap jer masa berlalu..bila teringat detik2  cemas dalam hidup akid dulu tak percaya akid akan membesar dengan keadaan yang begitu baik sekarang...buat mama teruja sangat...akid mama yang ditafsirkan tiada harapan untuk hidup hari ini begitu kuat melalui fasa2 kehidupan untuk terus melawan kesakitan yang mama sendiri tidak rasa...kalau boleh dipindahkan apa yang akid rasa sekarang mama sanggup sayang....hari2 yang berlalu mama rasa kuat dengan menyempurnakan segala rutin harian buat akid..walaupun terlalu padat tapi mama ikhlas dan gembira melakukannya demi melihat akid berjalan satu hari nnt...kadang2 mama kesian untuk kejutkan akid..pagi2 lagi anak mama terpaksa bangun untuk ke sek (PDK)....sepatutnya bayi seusia mu sedang enak diulit mimpi...tp demi kebaikan akid mama gagahkan perasaan mama....seawal jam 8 pg sampailah akid ke sek yng terletak di bandar baru serting tidak jauh dari kediaman mama....disana akid akan dijaga oleh en wani  selaku cikgu bg akid....mama menaruh seluruh kepercayaan dan harapan buat beliau untuk menggantikan mama sehingga jam 12 thgri...mama yakin jika hati ini ikhlas dan redha semuanya akan berjalan lancar...alhamdulillah selepas beberapa hari ke sana mama lihat ada perkembangan positif dari diri akid..akid sekarang dah banyak berceloteh dalam bahasa sendiri...kadang2 mama praktis kan dirumah apa yang diajar disekolah...mama ada jg dengar seorang ibu terpaksa mengikat kedua belah tangan anaknya untuk membolehkan anaknya memegang botol tanpa bantuan orang lain..mama cuba buat pada akid...risau jgk mama kalau akid mengamuk tapi alhamdulillah mama berjaya melakukannya sehingga akid tertidur sendiri....akid sekarang dah pandai melonjak2 kan badan..ada satu hari tu mama tak perasaan perilaku baru dari akid..nasib akid tk jatuh...cemas jgk mama...banyak perkara baru yang mama nampak...antara lain akid dah pandai main2kan jari akid....ape2 pun jomlah joint video n pic ni.......

video

jari jemari yang comel...

caiyok caiyok

sian anak mama...takpe yer nak demi kebaikan akid jgk..

kadang2 terlepas jgk botol susu dari mulut..mama la tolong betulkan balik...

bila tgk lattop mcm org besar...apa yg ditgk tu sayang...

ala-ala seorang bos...

7 comments:

  1. Alhamdulillah..itu satu perkembangan yang baik.Semoga akan ada lebih banyak perkembangan dalam diri akid.Buat mama, usah putus harap.adakala kita terpaksa 'berkeras' walau sehingga mengeluarkan titisan airmata untuk kebaikan permata hati.Insyaallah, setiap pengorbanan, titis airmata dan keringat pasti berbalas.Akid pasti boleh!

    ReplyDelete
  2. terima kasih..saya pun ingin lihat akid berjalan spt aisya 1 hr nnt=)

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah.. akid kan anak mama yang soleh.. mesti la nak tgk mama dia happy kan.. semoga akid kuat hari demi hari... insyaallah

    ReplyDelete
  4. tu lah kan... begitu cepat masa berlalu, pejam celik pejam celik dah 2 tahun. semoga terus tabah ya mendidik akid menjadi anak yang boleh mandiri dan soleh, saya doakan insya Allah...

    ReplyDelete
  5. semoga akid akan menjadi anak yg tabah, setabah mamanya. berkat kuasa Allah Akid akan menjadi kanak2 yg lain, yg aktif bermain.. insyaAllah

    ReplyDelete